Ökosild aitab loomad ohutult üle tee

Esimene ökodukt rajatakse Tartu maanteele Kose lähedale, kus on põtrade rändekoridor.

Kose-Aruvalla teelõigule rajatav ökodukt on puude-põõsastega kaetud ja looduslikuks maskeeritud sild, mis juhib põdrad ja teised neljajalgsed turvaliselt üle laia maantee.

Eesti esimene ökodukt rajatakse Tartu maanteele Kose lähedale, kus teega ristub põtrade rändekoridor.

Ökodukt kujundatakse maan­teed ümbritseva loodusliku keskkonna sarnaseks ning see ehitatakse piisavalt lai ja väikese kaldega, et loomad tunneks end seda ületades turvaliselt. Lisaks see haljastatakse.

Ka kõrged piirded

„Sellele viaduktile hakkab toetuma vähemalt 0,6-meetrine mullakiht, kus hakkavad kasvama taimestik ja puud,” ütles maanteeameti avalike suhete pea­spetsialist Allan Kasesalu. Peale puude või suurte põõsaste tulevad ökoduktile kõrged piirded, mis on mõeldud selleks, et autotulede valgusvihud ei häiriks pimedal ajal liikuvaid loomi.

„Alati on risk, et ökodukt ei hakkagi tööle ehk loomad ei võta seda omaks,” nentis Allan Kasesalu. „Seetõttu on väga oluline teha põhjalikud eeltööd ja uuringud loomade liikumise ja sisseharjunud teeületuspaikade osas. Näiteks ei lähe ka antud ökodukt risti üle tee, vaid on tee telje suhtes 137-kraadise nurgaga, järgides maastiku iseloomu antud kohas.” Lisaabi­nõuna rajatakse silla lähikonda Tartu maantee kõrvale ulukitarad, mis suunavad loomad sillale.

Tegemist on Eesti esimese ökoduktiga, kuid peagi lisandub neid veel. Üks ökodukt on kavandatud Tallinna ringteele, kolm Tallinna-Tartu-Võru-Luhamaa maantee Kose-Mäo lõigule esimeses ehitusetapis ning kaks teises ehitusetapis.

Ökodukt valmib euroraha toel
•• Tallinna­-Tartu maantee 33,8. kilomeetrile kerkiva ökodukti ehitus peaks algama juba järgmise aasta suvel ja valmima peaks see 2012. aastal.
•• Ökodukti ehitus on üks osa Tartu maantee Aruvalla-Kose tee­lõigu ja Mäo möödasõidu ehitamise projektist, kuhu kulub 1,36 miljardit krooni Euroopa ühtekuuluvusfondi raha.
•• Eesti võttis ökodukti ehitamise planeerimisel eeskuju Euroopast. Neid on ehitatud Saksamaale, Hollandisse ja Prantsusmaale. Hollandis valmis esimene ökodukt juba ligi 20 aastat tagasi.
•• „Euroopas liigeldes võib ökodukte siin ja seal näha, kuid väga levinud nad siiski ei ole, sest tegemist on väga kalli leevendusmeetmega,” nentis Allan Kasesalu.
vt ka http://www.epl.ee/artikkel/475609

Postitatud rubriiki Uudised. Talleta püsiviide. Kommenteerimine ja trackback-viidete lisamine ei ole lubatud.

EA Reng tegi läbi põhjaliku identiteedimuutuse ning tegutseb nüüd uue nime all Novarc. Koos sisemise arenguga on astutud oluline samm ka väliselt. Nimi Novarc sümboliseerib ambitsiooni viia ehitus kui oluline majandusvaldkond innovatsiooni teele ning võtta kasutusele kõigi osapoolte koostööd toetavad tehnoloogiad.

×