Mäo ümbersõidu ehitusleping sõlmitud

Eesti Ehitus, selle tütarfirma Aspi ja EA Reng ühispakkujatena ja Maanteeamet teiselt poolt sõlmisid täna Tallinn-Tartu maantee Mäo möödasõidu projekteerimis- ja ehituslepingu.

Täna, 26. mail allkirjastas Maanteeamet projekteerimis-ehituse töövõtulepingu ning järelevalve lepingu, mille kohaselt valmib Mäo möödasõit 2010. aasta septembriks.

Projekteerimis- ja ehituse töövõtuleping sõlmiti äriühingutega Aspi AS, Eesti Ehitus AS ja EA Reng AS. Lepingu maksumuseks on 475 400 100 krooni.

Ehitusjärelevalve leping sõlmiti äriühingutega Ramboll Eesti AS, Ramboll Finland OY ja Finnroad OY. Lepingu maksumus on 18 036 300 krooni.

Mäo möödasõidu ehitamisega anname ühe väga olulise sõnumi  hoolimata jahenevast majandusest peab riik oluliseks teha suuri infrastruktuuriprojekte ja loodetavasti see nii ka jätkub, ütles majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Parts täna Mäos toimunud lepingute allakirjutamise tseremoonial. Mäo möödasõit on pärast valmimist kindlasti hea näide sellest, mida kohalikule arengule tähendab üks uus ja korralik tee.

Võin liialdamata öelda, et kuigi ehitatav teelõik lühendab Tallinna ja Tartu vahelist teed ainult 0,6 kilomeetri võrra, tõstab see Mäo piirkonna liiklusohutuse ja sõidumugavuse uuele tasemele, ütles Maanteeameti peadirektor Riho Sõrmus juunikuus algavaid töid kommenteerides. Tema sõnul ei ole ümberehituse peaeesmärk mitte autode liikumise kiiruse, vaid ohutuse parandamine.

Vastavalt Mäo möödasõidu projekteerimis- ja ehituse töövõtulepingule ehitatakse Tallinn-Tartu-Võru-Luhamaa maantee lõik 85. ja 91. kilomeetri vahel uuele trassile (vt skeemi aadressil http://www.mnt.ee/atp/?id=3770 ), millega Tallinna ja Tartu vaheline tee väheneb 0,6 kilomeetri ja sõiduaeg 1,5 minuti võrra.Uus 6,4-kilomeetrine teelõik ehitatakse neljarajaliseks I klassi maanteeks koos eraldusribaga.

Samuti rekontsrueeritakse ehitatava teelõiguga ristuva Pärnu-Rakvere-Sõmeru maantee 2,3 km pikkune teelõik, millest 1,4 km ehitatakse I klassi ja 0,9 km III klassi maanteeks. Ristmikud ehitatakse eritasandiliseks nelja viadukti abil. Lisaks sellele ehitatakse veel 23,2 m pikkune sild üle Vodja jõe, jalakäijatele ja jalgratturitele 2,8 km kergliiklusteid, rajatakse 2,7 km müratõkkeid ning paigaldatakse 11,8 km ulatuses maanteevalgustust.

Tööprojekti koostamisega alustatakse juunis, et ehitustöödega alustada augustis käesoleval aastal.

Objekti garantiiperiood on viis aastat.

Allan Kasesalu
Avalike suhete osakond
Maanteeamet
Tel  611 93 91
Mob  55 18 514; e-post: allan.kasesalu@mnt.ee

vaata ka http://www.mnt.ee/atp/?id=3827http://majandaja.postimees.ee/260508/esileht/majandus/333187.php

Postitatud rubriiki Uudised. Talleta püsiviide. Kommenteerimine ja trackback-viidete lisamine ei ole lubatud.

EA Reng tegi läbi põhjaliku identiteedimuutuse ning tegutseb nüüd uue nime all Novarc. Koos sisemise arenguga on astutud oluline samm ka väliselt. Nimi Novarc sümboliseerib ambitsiooni viia ehitus kui oluline majandusvaldkond innovatsiooni teele ning võtta kasutusele kõigi osapoolte koostööd toetavad tehnoloogiad.

×